
Eğitim Psikolojisi: Gelişim psikolojisi bulgularından yararlanarak öğrencilerde gözlenen özellikleri belirlemeye çalışır. Bireylerin gelişim özelliklerini, öğrenme ilkelerini inceleyerek eğitim- öğretim faaliyetlerinin verimli kılmayı amaçlayan bilim dalıdır. Eğitim Psikolojisinin alt dalları 4′e ayrılır. Ancak genellikle gelişim psikolojisi ile öğrenme psikolojisi çevresinde çalışılır. Ölçme-değerlendirme ve rehberlik ayrı çalışma konularıdır.
- Gelişim Psikolojisi: Döllenmeden yetişkin birey olmaya kadarki dönemi kapsar. Eğitim psikolojisinin temelidir. Bireyin gelişimsel özelliklerini ve davranışlarının temellerini belirlemeye çalışır.
- Öğrenme Psikolojisi: “İstendik davranışlar”ın kazanılması öğrenme sayesindedir. Çocuğun eğitilmesi hususunda “öğrenme” nin nasıl gerçekleştiğinin bilinmesi gerekir. Öğrenmenin özelliklerini ve temellerini “öğrenme psikolojisi” inceler.
- Ölçme ve Değerlendirme: Ayrı bir ihtisas alanı olmuştur.Ölçme ve değerlendirme; öğretme ve öğrenmenin etkinliğini belirlemek ve arttırmak amacı ile yapılan, eğitimle ilgili verilerin toplanmasını ve yorumlanmasını içeren çok adımlı ve sistematik bir süreç olarak uygulanmaktadır.
- Rehberlik(Ruh sağlığı): Ayrı bir ihtisas alanı olmuştur. Öğrencilerinin sorunlarını öğrenerek onlara yardımda bulunma çalışmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder